Uplevels KundeIndex

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jo mere tilfredse dine kunder er, desto mere køber de af dig! De er loyale og er samtidig ambassadører for din forretning.

KundeIndex logo - mini

Derfor er det en god idé at fokusere på kundetilfredsheden.

Men hvordan oplever dine kunder reelt din forretning?

De færreste mindre virksomheder måler deres kundetilfredshed af den ene årsag, at det er for dyrt til at give mening. Det er derfor vi har udviklet Uplevels KundeIndex.

Nu behøver du ikke nøjes med at gætte på, hvad der gavner din forretning og hvad der ikke gavner den. Med Uplevels KundeIndex får du et præcist billede af kundetilfredshed og loyalitet blandt dine kunder, og hvad der gør en forskel på din bundlinje – uden at det vælter dit budget.

Konceptet er målrettet og fleksibelt og kan tilpasses netop din virksomheds særlige behov.

For os er en kundetilfredshedsmåling ikke bare spørgsmålet om en sur eller glad smiley. Derimod er det er vigtigt strategisk værktøj, der kan have stor betydning for virksomhedens udvikling og arbejdet med kunderne og det har i sidste ende stor betydning for indtjeningen.

Vores erfaring med kundetilfredshedsmålinger omfatter bl.a. undervisningssektoren, transportsektoren, telebranchen, den finansielle sektor og autobranchen.

Få en uforpligtende snak om hvordan I får styr på kundetilfredshed og loyalitet. Kontakt os på info@uplevel.dk eller ring 7220 6603.

Markedsanalyse

Uplevel kan hjælpe dig og din virksomhed med markedsanalyser tilpasset netop dit informationsbehov.

Vi gennemfører både kvantitative og kvalitative markedsanalyser og dækker de fleste brancher og sektorer – både offentligt og privat. Vi sætter os grundigt ind i dit konkrete behov og udarbejder et oplæg, der er skræddersyet til de spørgsmål, som din virksomhed skal have afdækket.

Uanset problemstilling kan vi hjælpe med en bred vifte af markedsanalyser som f.eks. kendskabsanalyser, brand-analyser, kommunikationstests, konkurrentanalyser, målgruppeanalyse, tracking-analyser og meget mere.

Analysen resulterer i en grundig afrapportering med overskuelige grafer, der giver et godt overblik over de relevante svar og mulighed for handling her og nu.

Kontakt os på info@uplevel.dk eller ring 7220 6603 for en uforpligtende snak om dit behov for markedsanalyser.

Tilgangsanalyse (nye kunder)

Nye kunder er naturligvis vigtig for enhver virksomhed, men ofte glemmer man at spørge, hvorfor kunden har valgt at blive kunde i netop din virksomhed.

Tilgangsanalyser rummer stor strategisk værdi med henblik på at øge tilgangen af nye kunder, din position i markedet og ikke mindst markedsføringen af din virksomhed og dens produkter

Grundlæggende handler det om at få svar på spørgsmål som f.eks.:

  • Hvorfor valgte kunden at blive kunde hos dig?
  • Hvor er kunden skiftet fra?
  • Hvorfor er kunden skiftet?
  • Hvordan oplever kunden din virksomhed (service, produkter osv.)?
  • Hvordan var service, produkter mv. hos den tidligere leverandør?
  • Hvad er styrken/svagheder hos dig sammenlignet med den tidligere leverandør?

Analysen resulterer i en grundig afrapportering med overskuelige grafer, der giver et godt overblik over de relevante svar og mulighed for handling her og nu.

Kontakt os på info@uplevel.dk eller ring 7220 6603 for en uforpligtende snak om tilgangsanalyser.

Afgangsanalyse (churn)

Hvorfor er der nogle kunder, der forlader din virksomhed/forretning og kan der gøres noget for at forhindre det?

Lad Uplevel hjælpe dig og din virksomhed med at forebygge tabet af kunder.

Ofte sender kunderne nogle signaler til virksomheden før de forlader den til fordel for en konkurrent, men alt for tit overses disse signaler. Med en afgangsanalyse afdækkes disse signaler og virksomheden rustes til i større omfang at kunne imødegå kundeafgang.

Samtidig giver afgangsanalysen store muligheder for at få et indblik konkurrenternes forretning og produkter mv.

Grundlæggende handler det om at få svar på spørgsmål som f.eks.:

  • Hvorfor vælger kunden at forlade dig?
  • Hvor er kunden skiftet til?
  • Hvilke signaler sendte kunden forud for skiftet til ny leverandør?
  • Hvilke styrker har konkurrenterne i forhold til dig?
  • Hvad er styrken/svagheder hos den nye leverandør sammenlignet med dig?

Analysen resulterer i en grundig afrapportering med overskuelige grafer, der giver et godt overblik over de relevante svar og mulighed for handling her og nu.

Kontakt os på info@uplevel.dk eller ring 7220 6603 for en uforpligtende snak om afgangsanalyser.